Valamelyik nap irodázás után rohantam ezerrrel a fatelepre, Karcsi már a volán mögött ülve várt.
“Bocs – lihegtem -, a nyakamba sóztak még egy adag munkát, alig tudtam elszabadulni.”
Csak biccentett, hogy nincs baj, én meg, mivel ő vezetett, gyorsan rákerestem erre: gépjármű tartós bérlet. Karcsi belesandított a telefonomba: mit akarsz te azzal?kérdezte.
Én semmit, morogtam, a cégemnek kell, és nekem kell utánajárni. Elvette a telefonom (szerencsére pont pirosat kaptunk), és beírt egy weboldalt. Hitel, lízing, tartós bérlet, ez volt a cikk címe. Hálásan megveregettem Karcsi vállát, majd rögtön odatekertem az oldalon, ami engem érdekelt.
Tehát: gépjármű tartós bérlet. Ez igazából egy egyszerű szolgáltatás, semmi pénzügyi termék vagy egyéb bonyolultság. Annyi hátránya van a hitellel és lízinggel szemben, hogy kell fizetni iparűzési adót, emiatt magasabb a költsége, tehát drágább. Igen ám, de bérlés esetén mindig számolnak egy maradványértéket, amit nem kell kifizetnünk, így igazából jobban járunk a bérlettel. A maradványértékért ugyanis értékesíti a bérleti idő lejárta után a flottakelező az autót.
A másik csodás dolog a bérléssel kapcsolatban az áfa. Hogy lehet egy áfa csodálatos? Hát úgy, hogy a bérelt autónkat nem érinti. Mi kiválasztjuk, ők megveszik, és mivel visszaigényelhetik az áfát, ezért a nettó érték alapján számítják ki nekünk a bérleti díjat, és még a bérleti díj áfája is levonható, így ott is spórolunk.
Ráadásul, a bérleti díj, a hiteltörlesztéssel ellentetétben, 100 százalékban elszámolható költségként.
Mire odaértünk a címre, ahová a fabrikettet és a tüzifát szállítottuk, már minden fontos infót tudtam. Nagyon megkönnyebbültem, hogy másnap már nem kell ezzel húznom a munkaidőt.